توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند طرح عربستان برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق جهان در پروژه نئوم! + عکس اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت ویدئو | سقوط در سیاه‌چاله چگونه خواهد بود؟ قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر در در برخی کشورها باعث شفق قطبی شد طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۴ + مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس کی معرفی خواهد شد؟
سرخط خبرها

ویدئو | اولین ربات انسان‌نمایی که برای مقابله با کمبود نیروی کار و مشکل پیری جمعیت به تولید انبوه می‌رسد

  • کد خبر: ۱۷۴۰۳۹
  • ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
ویدئو | اولین ربات انسان‌نمایی که برای مقابله با کمبود نیروی کار و مشکل پیری جمعیت به تولید انبوه می‌رسد
شرکت سازنده GR-۱ قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۳، ۱۰۰ دستگاه از این ربات را در آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه رباتیک عرضه کند. GR-۱ می‌تواند بیماران را از تخت به صندلی چرخدار منتقل کند و اشیا را بردارد.

شهرآرانیوز - کمیسیون ملی بهداشت چین تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۳۵ تعداد افراد ۶۰ ساله و بالاتر در این کشور، از ۲۸۰ میلیون به بیش از ۴۰۰ میلیون افزایش یابد.

برای حل مشکل افزایش تقاضا در خدمات پزشکی و کمبود نیروی کار و پیری جمعیت، شرکت Fourier Intelligence، مستقر در شانگهای، در حال توسعه یک ربات انسان نماست که می‌تواند در مراکز مراقبت‌های بهداشتی به کار گرفته شود.

مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Fourier Intelligence گفته است: «GR-۱ می‌تواند یک مراقب باشد، می‌تواند یک دستیار درمانی باشد، می‌تواند برای سالمندانی باشد که در خانه تنها می‌مانند یک همراه باشد.»

GR-۱ با قد ۱.۶۴ متر و وزن ۵۵ کیلوگرم می‌تواند راه برود، از موانع دوری کند و کار‌های ساده‌ای مانند نگه داشتن بطری‌ها را انجام دهد.

این ربات می‌تواند هنگام راه رفتن تعادل خود را حفظ کند و وظایف مختلفی را انجام دهد. می‌توانیم آن را طوری برنامه‌ریزی کنیم که بنشیند، بایستد و بپرد. شما می‌توانید بازو‌ها را طوری برنامه‌ریزی کنید که ظروف و ابزار را بردارند و کار‌هایی را که مهندسان می‌خواهند انجام دهند.»

ربات‌های کمکی برای کم‌کردن بار کارکنان بیمارستان به کار می‌روند. اگرچه این ربات هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است، اما Fourier Intelligence امیدوار است که نمونه اولیه آن بتواند ظرف دو تا سه سال آینده آماده شود.

این شرکت چند فناوری‌ توان‌بخشی را توسعه داده است که بیماران در حال حاضر با بخش‌هایی از آن، مانند حمایت از بازوها و پاها در فیزیوتراپی، آشنایی دارند.

بیماران بعد از مدتی یک روبات مستقل خواهند داشت که با آن‌ها در تعامل است. این ربات که بیماران را از نظر بیمای آرتریت روماتوئید غربالگری می‌کند، می‌تواند لیست انتظار بیمارستان‌ها را کاهش دهد.

GR-۱ در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی در شانگ‌های به همراه نمونه اولیه ربات انسان‌نما تسلا Optimus و دیگر ربات‌های هوش مصنوعی شرکت‌های چینی ارائه شد.

کنفرانس جهانی هوش مصنوعی تا ۱۵ جولای ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->